PantocratorCuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Boca
Extras din „ÎMPĂRĂŢIA ARUNCATĂ”
„Atragem staruitor aminte oamenilor, si cu toata gravitatea posibila:
Nu treceti cu usurinta peste Iisus !
Mai bine declarati-va impotriva Lui,
Ca multi va veti lamuri !
Caci daca ne vom tine mereu ca nu-L stim cine este El, pentru noi - cele prescrise in Cartea Vesniciei vor merge inainte si se vor implini toate - ne vom afla ca ne-am incuiat usa, in loc sa ne-o deschidem, si vom capata raspunsul cu care ne-am amagit pe pamant: „Nu va stiu nici Eu pe voi; duceti-va de la Mine !" (Matei 25,12 si 41).
Marea nefericire a ramasilor pe dinafara e ca atunci vad fericirea dreptilor. Propriu-zis vad marea lor defectiune, care le-a pecetluit eternitatea.
Pana atunci, adica acum pe pamant, acestia se tin de ochi sa nu vada pe Iisus. Atunci, cu natura transformata in vederea vesniciei, nu se mai pot tine sa nu vada destinul firii omenesti, pe care ei nu l-au admis.
Iadul nu se poate descrie mai bine.
Nici imparatia lui Dumnezeu.
Sursa: Parintele Arsenie Boca - „CUVINTE VII”, Editura Charisma, Deva, 2006, p. 260
.(Sursa foto)

0
0
0
s2sdefault

Judecata de apoi 9 670x335Cuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Boca
Extras din „VIATA SI VIATA VESNICA...”
„Toti suntem condamnati la moarte si mai nimeni nu crede ca va muri - vorbesc de-o credinta care sa-ti transforme viata in vederea mortii, in vederea Vietii. Toti suntem chemati la viata si mai nimeni nu traieste viata aceasta dupa aceea la care suntem chemati. Traim omorand aceasta chemare.
Nu e putin lucru sa zici unui mort: „Scoala, intoarce-te la viata !" Asa ceva nu poate decat Stapanul vietii si al mortii. si Iisus e Stapan si al mortii si al vietii.
Pe oameni ii infioara intoarcerea unui mort la viata, fiindca obisnuit, asa ceva nu se intampla. Pe Iisus L-a coplesit mila de durerea omeneasca si a mangaiat-o, ca nimeni altul.
Trei morti a inviat: o copila, un tanar - cel de astazi - si pe un prieten al Lui, pe Lazar. Cineva a bagat de seama ca Iisus a inviat pe acesti trei morti asa: pe unul in casa, pe al doilea in drum spre groapa si pe al treilea din groapa, dupa patru zile.
Putea sa invie pe toti.
Putea sa opreasca moartea.
Totusi n-a oprit definitiv moartea, nici pentru cei pe care i-a inviat. Ei au murit mai tarziu iarasi.
Iisus insa dorea omului o alta inviere: o inviere a sufletului; o inviere fara de moarte. Iisus tanjea dupa transformarea sufleteasca a omului, dupa convertirea lui la Dumnezeu.
Iisus a venit inaintea oamenilor cu propria Sa inviere din morti. Prin aceasta ne arata noua, oamenilor, ce vom avea sa fim. Acum
suntem ca noi, atunci vom fi ca El. Numai cat, acum, trebuie sa traim, sa simtim, sa tanjim si sa suferim ca El - si pentru aceleasi pricini. in temeiul unui asa acum, nadajduim un asa atunci.”

Sursa: Parintele Arsenie Boca - „CUVINTE VII”, Editura Charisma, Deva, 2006, p. 124
(Sursa foto)

0
0
0
s2sdefault

69029 icoanaCuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Boca
Extras din „AMARACIUNE DIVINA.”
„Desavarsirea lui Iisus e, printre altele, stralucita si de linistea Sa supra-omeneasca in fata suferintei, in capacitatea Sa de suferinta: nu ca un resemnat sau condamnat neputincios, ci ca unul ce implineste activ
marele Sens al Providentei, care va mantui pe oameni. (Aceasta era taina bucuriei Sale care o ascundea de oameni. Evrei 12,2). Ucenicii n-au indraznit sa ceara explicatii; si ca dovada ca n-au inteles nimic, au cerut un lucru foarte strident cu atmosfera desavarsirii lui Iisus: „cine e mai mare intre ei ?"
Desavarsirea vorbea cu ei, iar ei migaleau in minte nimicuri omenesti, mici invidii de marime desarta. Profund se va fi amarat Iisus. Deci, vazandu-i ca nu inteleg deloc cele ale barbatului desavarsit, intamplandu-se si un copil la indemana - Traditia crede ca ar fi fost sfantul Ignatie de mai tarziu - le-a dat raspunsul printr-un copil.
Vreti sa stiti cine-i mai mare ? Raspunsul e paradoxal: - cine-i mai mic in ochii sai, acela-i mai mare in ochii lui Dumnezeu. Mare e
acela care numai de marimea lui nu se ocupa. Mare e cel ce creste fara sa stie: ca bobul de grau in stralucirea soarelui si bataia vantului. Daca e o crestere naturala, dupa fire, naturala e si cresterea mai presus de fire, caci adevarata dimensiune a desavarsirii smerenia este. Drept aceea, daca nu puteti intelege imparatia lui Dumnezeu, cel putin primiti-o ca un copil, in care nu se intampla nici o ravasire dialectica.”

Sursa: Parintele Arsenie Boca - „CUVINTE VII”, Editura Charisma, Deva, 2006, pp. 147-148
(Sursa foto)

0
0
0
s2sdefault

Cuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Bocaintrareadmnuluiinierusalim
Extras din „FLORIILE”
„Cu ziua aceasta incep patimile Domnului.
In tot entuziasmul general Iisus tacea, daca nu chiar plangea.
Poporul acesta, care-L primea cu aclamatii de imparat, peste trei zile va fi cumparat de farisei pe nimic sa strige lui Pilat: «Rastigneste-L !!!»
Poporul, las si fricos, nu pricepe pretul iubirii si o da rastignirii.
Intrarea lui Iisus in sufletul nostru, sa nu fie ca acea intrare in Ierusalim. Templul constiintei noastre sa nu fie o pestera de talhari, ca atunci sigur si noi vom vocifera in curtea lui Pilat: «Rastigneste-L !!! Slobozeste-ne pe Baraba !»
De aceea ne-am curatit Ierusalimul si Templul din Ierusalim: constiinta, facandu-ne iarasi copii, singurii care L-au primit in Templu.
Copilaria: singura noastra varsta care primeste pe Iisus.
Deci, copiii mei, care primiti astazi pe Iisus in sfanta impartasanie, ramaneti intru dragostea mea, care e dragostea lui Iisus.

Sursa: Parintele Arsenie Boca - „Cuvinte Vii” , Editura Charisma, Deva, 2006, p. 78
(Sursa foto)

0
0
0
s2sdefault

Cuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie BocaM.D. Draganescu
Extras din „CHEMARI LA APOSTOLIE”
„Voi stiti despre Iisus multime de lucruri, dar inca nu-L cunoasteti pe El si pana nu-L gasesti pe Dumnezeu nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau, nici sensul lumii. E la mijloc o revelatie tripartita, care trebuie sa aiba loc. 
Omul e vesnic in cautare dupa ceva ce insemneaza mai mult decat haina si mancarea. El e in cautarea lui insusi. Aspiratia sufletului dupa realizarea desavarsirii sale, asta e toata istoria omului. Marginirea ta te doare; stiu; dar cand aceasta a ajuns un dat al constiintei, e semn ca Dumnezeu nemarginitul vrea sa cresti spiritual pe dimensiuni divine. Aceasta tasnire in constiinta a dorului nemarginirii divine, e, pentru tine, argumentul decisiv al existentei Sale, al iubirii Sale si al rudeniei tale cu El. Daca te gasesti pe tine in functie de Dumnezeu, e o gasire a ta in adevar. E nasterea ta in Dumnezeu, - nasterea ta in adevar.”
Sursa: Parintele Arsenie Boca - „Cuvinte Vii” , Editura Charisma, Deva, 2006, p. 48
Sursa foto

0
0
0
s2sdefault

Căutare site

Noutăți Magazin

Abonare Buletin Informativ

Parteneri

BannerFamOrtodoxa

Banner milo 2

 

 

Acest site foloseste cookies pentru cea mai buna experienta de navigare pe site-ul nostru. Daca continuati navigarea inseamna ca sunteti de acord cu aceste conditii.
Accept Refuz