PantocratorCuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Boca
Extras din „ÎMPĂRĂŢIA ARUNCATĂ”
„Atragem staruitor aminte oamenilor, si cu toata gravitatea posibila:
Nu treceti cu usurinta peste Iisus !
Mai bine declarati-va impotriva Lui,
Ca multi va veti lamuri !
Caci daca ne vom tine mereu ca nu-L stim cine este El, pentru noi - cele prescrise in Cartea Vesniciei vor merge inainte si se vor implini toate - ne vom afla ca ne-am incuiat usa, in loc sa ne-o deschidem, si vom capata raspunsul cu care ne-am amagit pe pamant: „Nu va stiu nici Eu pe voi; duceti-va de la Mine !" (Matei 25,12 si 41).
Marea nefericire a ramasilor pe dinafara e ca atunci vad fericirea dreptilor. Propriu-zis vad marea lor defectiune, care le-a pecetluit eternitatea.
Pana atunci, adica acum pe pamant, acestia se tin de ochi sa nu vada pe Iisus. Atunci, cu natura transformata in vederea vesniciei, nu se mai pot tine sa nu vada destinul firii omenesti, pe care ei nu l-au admis.
Iadul nu se poate descrie mai bine.
Nici imparatia lui Dumnezeu.
Sursa: Parintele Arsenie Boca - „CUVINTE VII”, Editura Charisma, Deva, 2006, p. 260
.(Sursa foto)

0
0
0
s2sdefault

Judecata de apoi 9 670x335Cuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Boca
Extras din „VIATA SI VIATA VESNICA...”
„Toti suntem condamnati la moarte si mai nimeni nu crede ca va muri - vorbesc de-o credinta care sa-ti transforme viata in vederea mortii, in vederea Vietii. Toti suntem chemati la viata si mai nimeni nu traieste viata aceasta dupa aceea la care suntem chemati. Traim omorand aceasta chemare.
Nu e putin lucru sa zici unui mort: „Scoala, intoarce-te la viata !" Asa ceva nu poate decat Stapanul vietii si al mortii. si Iisus e Stapan si al mortii si al vietii.
Pe oameni ii infioara intoarcerea unui mort la viata, fiindca obisnuit, asa ceva nu se intampla. Pe Iisus L-a coplesit mila de durerea omeneasca si a mangaiat-o, ca nimeni altul.
Trei morti a inviat: o copila, un tanar - cel de astazi - si pe un prieten al Lui, pe Lazar. Cineva a bagat de seama ca Iisus a inviat pe acesti trei morti asa: pe unul in casa, pe al doilea in drum spre groapa si pe al treilea din groapa, dupa patru zile.
Putea sa invie pe toti.
Putea sa opreasca moartea.
Totusi n-a oprit definitiv moartea, nici pentru cei pe care i-a inviat. Ei au murit mai tarziu iarasi.
Iisus insa dorea omului o alta inviere: o inviere a sufletului; o inviere fara de moarte. Iisus tanjea dupa transformarea sufleteasca a omului, dupa convertirea lui la Dumnezeu.
Iisus a venit inaintea oamenilor cu propria Sa inviere din morti. Prin aceasta ne arata noua, oamenilor, ce vom avea sa fim. Acum
suntem ca noi, atunci vom fi ca El. Numai cat, acum, trebuie sa traim, sa simtim, sa tanjim si sa suferim ca El - si pentru aceleasi pricini. in temeiul unui asa acum, nadajduim un asa atunci.”

Sursa: Parintele Arsenie Boca - „CUVINTE VII”, Editura Charisma, Deva, 2006, p. 124
(Sursa foto)

0
0
0
s2sdefault

69029 icoanaCuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Boca
Extras din „AMARACIUNE DIVINA.”
„Desavarsirea lui Iisus e, printre altele, stralucita si de linistea Sa supra-omeneasca in fata suferintei, in capacitatea Sa de suferinta: nu ca un resemnat sau condamnat neputincios, ci ca unul ce implineste activ
marele Sens al Providentei, care va mantui pe oameni. (Aceasta era taina bucuriei Sale care o ascundea de oameni. Evrei 12,2). Ucenicii n-au indraznit sa ceara explicatii; si ca dovada ca n-au inteles nimic, au cerut un lucru foarte strident cu atmosfera desavarsirii lui Iisus: „cine e mai mare intre ei ?"
Desavarsirea vorbea cu ei, iar ei migaleau in minte nimicuri omenesti, mici invidii de marime desarta. Profund se va fi amarat Iisus. Deci, vazandu-i ca nu inteleg deloc cele ale barbatului desavarsit, intamplandu-se si un copil la indemana - Traditia crede ca ar fi fost sfantul Ignatie de mai tarziu - le-a dat raspunsul printr-un copil.
Vreti sa stiti cine-i mai mare ? Raspunsul e paradoxal: - cine-i mai mic in ochii sai, acela-i mai mare in ochii lui Dumnezeu. Mare e
acela care numai de marimea lui nu se ocupa. Mare e cel ce creste fara sa stie: ca bobul de grau in stralucirea soarelui si bataia vantului. Daca e o crestere naturala, dupa fire, naturala e si cresterea mai presus de fire, caci adevarata dimensiune a desavarsirii smerenia este. Drept aceea, daca nu puteti intelege imparatia lui Dumnezeu, cel putin primiti-o ca un copil, in care nu se intampla nici o ravasire dialectica.”

Sursa: Parintele Arsenie Boca - „CUVINTE VII”, Editura Charisma, Deva, 2006, pp. 147-148
(Sursa foto)

0
0
0
s2sdefault

lasati copiii sa vina la mine si nu i opriti 66419Cuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Boca
Extras din „COPIII NASCUTI IN LANTURI”
„Sa zicem ca o pereche de oameni n-au avut pacoste cu viciile tineretii, deci n-au sistemul nervos subrezit dintr-o vina ca aceea.Totusi, nevoile vietii ostenesc nervii oricui. Aceasta ostenire a vietii e
de fapt o ostenire a elanului, a agerimii, a vioiciunii rezistente a sistemului nervos si a celorlalte tesuturi si umori. Acestea toate se inscriu numaidecat in patrimoniul genetic al ereditatii, in vreme si pe masura ce se adauga. Factorul biologic al ereditatii rezuma starea oricarui moment, precum si situatia biopsihica a parintilor, fie aparte, fie angajati in procesul rodirii. Proba o dau copiii, care vin la intervale mai mari de vreme. Cei din tinerete sunt mai vioi, mai sprinteni, mai sanatosi, mai ageri la minte; pe cand copiii veniti mai la batranetea parintilor sunt mai molai, mai impiedecati, mai batrani. Nu au nici o vina si nici un leac. Asa sunt construiti genetic si ireversibil, realizandu-se armonia ce se vede, cu materialul ce li se dete, in rastimpuri de vreme. Revenind la corespondenta, pricepem mecanismul dupa care apare in lantul cromozomilor roiul boabelor de neghina, genezele recesive si ravagiile ce le pot face ele, daca nu sunt scoase din lucru de perechea mai sanatoasa a celuilalt parinte.
Mai sunt urmari ale desfranarii si destul de grele inca din tinerete. Poate s-a banuit din cele de pana aci, ca organismul intreg se piperniceste, glandele in totalul lor raman atrofiate, scoase din lucru si cu toate urmarile acestui dezechilibru umoral. Asa se ajunge pe rand la atrofierile diferitelor organe din iconomia generala a corpului, si asa apar sterilitatea, nevrozele si o stare generala de boala, sau o predispozitie spre tot felul de boli.
Nu mai vorbesc de starile sufletesti: frica, slabirea mintii, obsesii, ideile fixe, rastalmacirea intelesurilor, si o continua muncire de constiinta. E reactiunea sufletului la starea mizerabila in care i-a ajuns casa prin patimi.”

Sursa: Parintele Arsenie Boca - „CARAREA IMPARATIEI”, EREDITATE SI SPIRIT - CAP. V, Editura Charisma, Deva, 2006, p. 246
(Sursa foto)

0
0
0
s2sdefault

practicarea iubirii vrajmasilor 76460Cuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Boca
Extras din „PORUNCA  DESAVARSIRII”
„Indaratnicii de noi, n-ar trebui sa vorbim despre aceasta porunca a 
desavarsirii si iubirii de vrajmasi, fiindca nu facem altceva decat ne scuzam mereu, ca nu putem. Cu alte cuvinte repetam acelasi pacat, pe care l-a facut Adam, dand vina pe Dumnezeu pentru caderea sa. Infruntam pe Dumnezeu, ca ne-a poruncit un lucru imposibil. 
Desavarsirea si iubirea de vrajmasi nu sunt nici macar sfaturi evanghelice; sunt porunci. Prin urmare cu implinirea sau neimplinirea lor, stam sau cadem din crestinism.
Sa nu descurajeze nimeni; fiecare are masura sa, pe care trebuie sa o ajunga. Pe ce cunoastem aceasta ? - Pe cele ce ni se intampla; pe cele ce ne vin fiecaruia sa le trecem, tinand seama de aceste doua porunci. Providenta conlucra cu noi pentru desavarsirea noastra: prin toate imprejurarile grele, din care nu putem iesi teferi decat lepadandu-ne de noi insine, ducand o cruce in fiecare zi si imbiati cu potrivnici, plini de ura, capabili sa ne si dezlege de viata aceasta.
Daca nu intelegem teserea Providentei, care urmareste desavarsirea noastra, prin tot felul de incercari inevitabile, atunci cadem in parerea ca desavarsirea noastra trebuie sa ne-o facem noi, ceea ce e o trufie fara seaman, incremenim desavarsirea intr-o problema. 
Cat suntem de departe de iubirea de vrajmasi, si zarea desavarsirii cat e de departe, ne sta proba faptul ca aproape in fiecare casa traiesc laolalta oameni care nu se inteleg.

Sursa: Parintele Arsenie Boca - „CUVINTE VII, Editura Charisma, Deva, 2006, p. 126
(Sursa foto)

0
0
0
s2sdefault

Căutare site

Noutăți Magazin

Abonare Buletin Informativ

Parteneri

BannerFamOrtodoxa

Banner milo 2

 

 

Acest site foloseste cookies pentru cea mai buna experienta de navigare pe site-ul nostru. Daca continuati navigarea inseamna ca sunteti de acord cu aceste conditii.