PantocratorCuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Boca
Extras din „TAMADUIREA SI IERTAREA”
„Darul iertarii pacatelor e mai mare decat darul minunilor, intrucat priveste sufletul; pe cand minunile privesc de obicei trupul. O iertare 
a sufletului, o curatire a lui, uneori e o adevarata inviere din morti, si-i mai de pret aceasta decat tamaduirea unui picior. 
Fara darul minunilor intre oameni ne putem mantui, dar fara darul preotilor, al iertarii pacatelor, nimeni nu se mantuieste. Ce n-a dezlegat preotul pe pamant, asa ramane: nedezlegat nici in Cer. Si preotul nu te poate dezlega daca nu vii sa-ti marturisesti pacatele. De asemenea preotul nu te poate dezlega - ca oarecum cu sila - daca nu-ti dai insuti toata silinta de-a te dezlega tu de naravurile tale rele.

Iertarea pacatelor insemneaza si incetarea lor.
Iertarea pacatelor nu inseamna ca le spovedesti mereu si le iei de la capat - ca iarasi le vei spovedi. Crestinismul mai e si chestiune de refacere a vointei. Ne trebuie bunavointa voastra - ca s-o facem vointa; tarie de caracter si simtire de obraz.
Oamenii umbla dupa facatori de minuni - fie ei si vrajitori. Dar va spun ca minunea cea mai mare e innoirea vietii tale pe temelia ei Iisus Hristos; e increstinarea vointei tale: asta-i minunea cea mai mare, care ne sta cu adevarat la indemana si ni s-a dat noua porunca: «inviati pe cei morti!». Dupa invierea ta tanjeste Iisus. Ce insemneaza aceasta n-ar putea sa ti-o spuna mai bine decat insisi cei ce au inviat din moarte sigura, ca dintr-un vis urat.
Deci de unde incepe slabanogirea ? - De la socoteala trufasa a mintii. I se pare ei ca e mai bine sa nu se conduca dupa poruncile lui Dumnezeu, ci dupa capul ei, mai bine zis dupa pacat. Iar pacatul da cu omul drept in plata pacatului cum ai da cu oistea-n gard.
Tot minte slaba dovedesc si aceia ce nu vor sa vie la stergerea pacatelor; aceia n-au ce astepta tamaduirea bolilor. Ajuta doctorii, dar mintii ii ajuta Dumnezeu. Daca oamenii si-ar potrivi purtarile dupa poruncile lui Dumnezeu, care sunt poruncile firii, si n-ar face din legi faradelegi, ar ocoli, ar preveni toate pacostele necazurilor; dar asa, drept in ele-si sparg capul; - si apoi umbla plangand...
Lasa-te frate condus de un sfat dumnezeiesc, ca de nu, capul care n-asculta odata se sparge si n-are cine-l lega.
Oare de ce vin oamenii asa de in sila la spovedit ?
- Fiindca stiu ca li se cere lepadarea de pacate; ori lor le plac mai mult pacatele decat infranarea de la ele.
Sursa: Parintele Arsenie Boca - „CUVINTE VII”, Editura Charisma, Deva, 2006, p. 56-57
.(Sursa foto)

0
0
0
s2sdefault

Cuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Bocaintrareadmnuluiinierusalim
Extras din „FLORIILE”
„Cu ziua aceasta incep patimile Domnului.
In tot entuziasmul general Iisus tacea, daca nu chiar plangea.
Poporul acesta, care-L primea cu aclamatii de imparat, peste trei zile va fi cumparat de farisei pe nimic sa strige lui Pilat: «Rastigneste-L !!!»
Poporul, las si fricos, nu pricepe pretul iubirii si o da rastignirii.
Intrarea lui Iisus in sufletul nostru, sa nu fie ca acea intrare in Ierusalim. Templul constiintei noastre sa nu fie o pestera de talhari, ca atunci sigur si noi vom vocifera in curtea lui Pilat: «Rastigneste-L !!! Slobozeste-ne pe Baraba !»
De aceea ne-am curatit Ierusalimul si Templul din Ierusalim: constiinta, facandu-ne iarasi copii, singurii care L-au primit in Templu.
Copilaria: singura noastra varsta care primeste pe Iisus.
Deci, copiii mei, care primiti astazi pe Iisus in sfanta impartasanie, ramaneti intru dragostea mea, care e dragostea lui Iisus.

Sursa: Parintele Arsenie Boca - „Cuvinte Vii” , Editura Charisma, Deva, 2006, p. 78
(Sursa foto)

0
0
0
s2sdefault

Cuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie BocaM.D. Draganescu
Extras din „CHEMARI LA APOSTOLIE”
„Voi stiti despre Iisus multime de lucruri, dar inca nu-L cunoasteti pe El si pana nu-L gasesti pe Dumnezeu nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau, nici sensul lumii. E la mijloc o revelatie tripartita, care trebuie sa aiba loc. 
Omul e vesnic in cautare dupa ceva ce insemneaza mai mult decat haina si mancarea. El e in cautarea lui insusi. Aspiratia sufletului dupa realizarea desavarsirii sale, asta e toata istoria omului. Marginirea ta te doare; stiu; dar cand aceasta a ajuns un dat al constiintei, e semn ca Dumnezeu nemarginitul vrea sa cresti spiritual pe dimensiuni divine. Aceasta tasnire in constiinta a dorului nemarginirii divine, e, pentru tine, argumentul decisiv al existentei Sale, al iubirii Sale si al rudeniei tale cu El. Daca te gasesti pe tine in functie de Dumnezeu, e o gasire a ta in adevar. E nasterea ta in Dumnezeu, - nasterea ta in adevar.”
Sursa: Parintele Arsenie Boca - „Cuvinte Vii” , Editura Charisma, Deva, 2006, p. 48
Sursa foto

0
0
0
s2sdefault

Cuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Bocaiisus hristos 6
Extras din „SUPRAFATA SI ADANC”
„Iisus dorea de la ei - si de la toti credinciosii lumii - o liniste de adancime: linistea sigurantei in Dumnezeu. Aceasta ar da sa se inteleaga ca, in jurul unui om linistit - din cauza radacinilor lui in adancul Cerului - se face liniste pe pamant. Omul trebuie sa fie statornic in adanc de cer ca sa nu-l sperie nelinistile de la suprafata vietii. Cam pe asa ratiuni cred sa-si fi intemeiat Iisus infruntarea de necredinta, pe care a adus-o ucenicilor.
Intrebandu-i de credinta, Iisus a certat furtuna indoielilor.
Iisus a adus credinta Sa, linistea Sa de adanc, leac nestatorniciei marii si spaimelor sufletului omenesc.
Furtunile sunt lectii inevitabile ale Cartii Vietii. Cea mai grea e furtuna raspunderilor."

Sursa: Parintele Arsenie Boca - „Cuvinte Vii” , Editura Charisma, Deva, 2006, p. 132
Sursa foto

0
0
0
s2sdefault

Cuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie BocaMantuitorul
Extras din „MARELE EXAMEN”
„Lumina dinauntru e aceea care-i descopera adevarata fiinta. Cand aceasta lumina launtrica s-a aprins, atunci intr-o clipa cunosti ca, pentru om, descoperirea lui Dumnezeu intr-insul, este propria lui descoperire. Si inspre acolo se indreapta aspiratia lui: spre descoperirea sufletului sau, adica descoperirea lui Dumnezeu in sufletul sau. Omul se desavarseste si ajunge expresia suprema cand sufletul lui se recunoaste in vesnicie, - ceea ce e propria sa revelatie. Adevarata restriste a omului sta in faptul ca nu izbuteste deplin sa-si aduca la expresie propria-i fiinta, ca e tulburat de eul sau si-si pierde vremea cu lucruri de nimic. Iubirea de sine nu trece peste hotarele sale personale: ceea ce e mai pretios intr-insul se intuneca si adevarata Iui fiinta nu iese la iveala. Aceasta aspiratie dupa tiparul desavarsit al fiintei e inradacinata in om mai profund ca foamea si setea si ca patima de bogatie si slava. Si aceasta aspiratie nu e numai in el; ea e in adancul intregii fapturi; e necontenitul impuls al revelatiei, duhul vesnicei descoperiri intr-insul.
Sursa: Parintele Arsenie Boca - „Cuvinte Vii” , Editura Charisma, Deva, 2006, p. 66
Sursa foto

0
0
0
s2sdefault

Căutare site

Noutăți Magazin

Abonare Buletin Informativ

Parteneri

BannerFamOrtodoxa

Banner milo 2

 

 

Acest site foloseste cookies pentru cea mai buna experienta de navigare pe site-ul nostru. Daca continuati navigarea inseamna ca sunteti de acord cu aceste conditii.