iisus hristos pantocratorCuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Boca
Extras din „CEI CE N-AU NECAZURI”
„Noua, toate necazurile ne vin de la greseli, nu de la Dumnezeu. El numai le ingaduie si spala cu ele vinovatiile noastre. Oamenii insa tare greu pricep ca indreptarea prin necazuri dovedeste nu parasirea lui Dumnezeu, ci milostivirea Lui. Ba chiar prin aceea stim ca Dumnezeu are grija de noi, daca vom avea necazuri. Fiind atotbun si atotintelept, ne poarta de grija si ne spala, cu milostivire, ori vrem, ori nu vrem, ori pricem acum, ori vom intelege pe urma. Caci: «Dumnezeu este indelung rabdator si mult milostiv, dar nepedepsit nimic nu lasa». El asteapta o vreme sa vada: ne grabim noi cu pocainta de bunavoie sau nu; invatam din necazurile altora sau asteptam sa ne spargem si noi capul de ele, ca si ei?
Dumnezeu vrea sa ajute pe toti, dar nu toti primesc purtarea Sa de grija. Asa se face ca sunt oameni pacatosi care n-au necazuri. Pe acestia i-a lepadat Dumnezeu. Caci stiindu-le firea, precum ca nu au leac si nu pricep nimic din ocarmuirea Sa, ii lasa in pacatele lor.”  Acestia sunt cei de care zice David ca: «N-au nici o suferinta pana la moarte si sunt plini de sanatate; cu oamenii la osteneli nu iau parte si nu sunt supusi la batai ca ceilalti oameni. Rad de toata lumea si graiesc de sus. Iata, necredinciosii huzuresc in lumea aceasta si-si aduna bogatii».”
Sursa: Părintele Arsenie Boca - „Cararea Imparatiei” , Editura Charisma, Deva, 2016, p. 55

PantocratorCuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Boca
Extras din „CINE POATE SA SE MANTUIASCA”
„Acela care se va lepada de sine, care va birui «lumea» si va putea calca peste toata puterea satanei; acela se va mantui. Dar acestea toate se pot numai intru Hristos Iisus, caci mai mare este Cel ce este intru voi, decat cel ce este in lume. Cand insa iubirea de sine devine ea cale de urmat, adica egoismul devine normativ de viata, acesta poate creste si creste pana la lepadarea de Dumnezeu, si omul se descumpaneste la minte. Orice egoist e, in strafunduri, un antihrist. Daca insa lepadarea de sine - prima conditie a urmarii lui Hristos - a devenit, ea in noi, o realitate statornica, cunoastem aceasta cand vedem, cu bucurie, ca nu mai avem vrajmasi, ca putem face bine celor ce ne fac noua rau, ca putem iubi pe cei ce ne urasc, ca putem ierta din inima pe cei ce ne gresesc, cu alte cuvinte ca ne mentinem in crestinism. Acesta-i numai primul pas peste puterea satanei. Am ascultat de Domnul Hristos si nu de el «domnul» veacului acestuia, «nesupunere» egala cu declaratia de razboi. Si vai de cine n-a invatat razboiul nevazut. Nici supraapreciere ca duce la obsesie, nici subestimare, ca devine nepasare.
Sursa: Părintele Arsenie Boca - „Cuvinte Vii” , Editura Charisma, Deva, 2006, p.344

Maica Domnului cu Pruncul de Parintele Arsenie Boca la Sf Elefterie Opera Bucuresti Foto Victor RonceaCuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Boca
Extras din „CINE POATE SA SE MANTUIASCA”
„Acela care se va lepada de sine, care va birui «lumea» si va putea calca peste toata puterea satanei; acela se va mantui. Dar acestea toate se pot numai intru Hristos Iisus, caci mai mare este Cel ce este intru voi, decat cel ce este in lume. Cand insa iubirea de sine devine ea cale de urmat, adica egoismul devine normativ de viata, acesta poate creste si creste pana la lepadarea de Dumnezeu, si omul se descumpaneste la minte. Orice egoist e, in strafunduri, un antihrist. Daca insa lepadarea de sine - prima conditie a urmarii lui Hristos - a devenit, ea in noi, o realitate statornica, cunoastem aceasta cand vedem, cu bucurie, ca nu mai avem vrajmasi, ca putem face bine celor ce ne fac noua rau, ca putem iubi pe cei ce ne urasc, ca putem ierta din inima pe cei ce ne gresesc, cu alte cuvinte ca ne mentinem in crestinism. Acesta-i numai primul pas peste puterea satanei. Am ascultat de Domnul Hristos si nu de el «domnul» veacului acestuia, «nesupunere» egala cu declaratia de razboi. Si vai de cine n-a invatat razboiul nevazut. Nici supraapreciere ca duce la obsesie, nici subestimare, ca devine nepasare.
Sursa: Părintele Arsenie Boca - „Cuvinte Vii” , Editura Charisma, Deva, 2006, p.344

Cuvioasa ParaschivaCuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Boca
Extras din „MARELE   EXAMEN
„Lumina dinauntru e aceea care-i descopera adevarata fiinta. Cand aceasta lumina launtrica s-a aprins, atunci intr-o clipa cunosti ca, pentru om, descoperirea lui Dumnezeu intr-insul, este propria lui descoperire. Si inspre acolo se indreapta aspiratia lui: spre descoperirea sufletului sau, adica descoperirea lui Dumnezeu in sufletul sau. Omul se desavarseste si ajunge expresia suprema cand sufletul lui se recunoaste in vesnicie, - ceea ce e propria sa revelatie. Adevarata restriste a omului sta in faptul ca nu izbuteste deplin sa-si aduca la expresie propria-i fiinta, ca e tulburat de eul sau si-si pierde vremea cu lucruri de nimic.
Iubirea de sine nu trece peste hotarele sale personale: ceea ce e mai pretios intr-insul se intuneca si adevarata Iui fiinta nu iese la iveala. Aceasta aspiratie dupa tiparul desavarsit al fiintei e inradacinata in om mai profund ca foamea si setea si ca patima de bogatie si slava. Si aceasta aspiratie nu e numai in el; ea e in adancul intregii fapturi; e necontenitul impuls al revelatiei, duhul vesnicei descoperiri intr-insul. Descoperirea nemarginitului in marginit (Taina Bunei Vestiri, n.n.) nu se arata in toata plinatatea ei nici in cerul instelat, nici in frumusetea florilor. Numai in sufletul omului. Caci aci Vointa cauta sa se descopere in vointa omului si libertatea isi ia rasplata suprema in jertfa lui libera.

Sursa: Părintele Arsenie Boca - „Cuvinte Vii” , Editura Charisma, Deva, 2006, p.66

sf liturghie1Cuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Boca
Extras din „CUNOASTERE DE DUMNEZEU”
„Cuvantul: «De se vor aduna doi sau trei in numele Meu, acolo voi fi si Eu in mijlocul lor» se poate intelege in mai multe feluri, dupa sfintii Parinti. Se pot intelege si oamenii, se pot intelege si cele trei puteri ale sufletului, de care am pomenit si se pot intelege si cele doua sau trei parti ale omului: sufletul si trupul.
Subliniem aceasta centrare a fapturii noastre in jurul persoanei lui Iisus, fiindca de aceasta centrare a firii noastre in jurul, sau in mijlocul lui Dumnezeu, atarna calitatea crestinismului nostru.
E un crestinism defectuos acela care exalta numai cate una dintre aceste trei insusiri ale sufletului. De pilda: crestinismul nu e numai cunoastere, caci aceasta duce la rationalism, - la o micsorare a lui pe masura mintii omenesti, marginita si neajutorata. Nu e nici numai iubire sau sentiment, caci aceasta duce la misticism, care nu e sanatos, in cele mai multe cazuri, si sfarseste in fanatism. Nu e nici numai vointa, caci numai cu aceasta insusire, se ajunge la activism si autoritarism, un fel de dictatura in numele lui Iisus.
Prin urmare, cata vreme facultatile sufletesti nu-s unificate in Hristos, omul nu e centrat in jurul lui Dumnezeu, crestinismul sau e un crestinism sectar, sau datator de secta.”

Sursa: Parintele Arsenie Boca - „Cuvinte Viii”, Editura Charisma, Deva, 2006, p. 97-98
(Sursa foto)

Căutare site

Noutăți Magazin

Abonare Buletin Informativ

Parteneri

BannerFamOrtodoxa

Banner milo 2