1355 bogatul caruia i a rodit tarina 0Cuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Boca
Extras din „TANARUL BOGAT”
„Trista bogatie. Pe urma intristarii tanarului, Iisus arata marea piedica a lipirii inimii de bogatie, cu care nu se poate intra in imparatie. Ucenicii auzind intreaba inspaimantati: «Atunci cine poate sa se mantuiasca?» - ca fiecare are cate ceva pe langa inima lui. Dar Iisus le raspunde: «Ceea ce este cu neputinta la oameni, este cu putinta la Dumnezeu». Si Dumnezeu are multe posibilitati de a dezlega inima bogatilor de bogatie. Vinovatia bogatiei e ca tine inima omului legata aici, si deformeaza omul incat nu mai iubeste pe oameni, ci se inarmeaza impotriva lor. Pentru «cinstitul» bogat, ceilalti oameni sunt «hoti». Bogatia mareste inegalitatea dintre oameni, care naste ura.
Atitudinea sufletului fata de bogatie trebuie sa fie ca a unui administrator al bunurilor altuia. Noi suntem iconomi. Cata vreme iconomisim averile dupa legea iubirii de oameni, Stapanul averii ne-o mentine; dar daca uzurpam dreptul lui Dumnezeu, o pierdem si ne pierdem. Trebuie sa fim cu avutia ca si cum n-am avea-o. «Cei ce se folosesc de lumea aceasta sa fie ca si cum nu s-ar folosi de ea» (I Corinteni 7,31). Lumea intreaga, condusa dupa legi impotriva lui Dumnezeu, tot la Dumnezeu ajunge, dar la Dumnezeu ca «sfarsit» al lumii.”
Sursa: Parintele Arsenie Boca - „Cuvinte Viii”, Editura Charisma, Deva, 2006, pp. 284-285.
(Sursa Foto)

sf nicolae arsenie bocaCuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Boca
Extras din „MASURILE VREMILOR”
„Libertatea omului inclina orientarile sale, undeva in centrul timpului, iar urmarile acestei inclinari sunt mai neprevazute ca a unei linii ce descrie diferite unghiuri mici la centru, dar nemasurat de mari, la infinit.
Asa sunt raspunderile libertatii.
Omul nu mai poate interveni, cu aceeasi usurinta, in urmarile cu necesitate, ale deciziilor sale.
Si in multe, cat n-ar vrea sa intervina.
De aceea omul are nevoie de Dumnezeu, garant al libertatii sale, si care are libertatea absoluta, a armonizarii totului. De aceea libertatea omului e ingradita in «soroacele» timpului. Numai libertatea lui Dumnezeu e neingradita in nici un fel de timp, ci intrucatva de libertatea omului.
Libertatea omului cu libertatea lui Dumnezeu stau in acelasi raport ca timpul cu eternitatea.
Timpul i s-a dat omului cand s-a ispitit sa iasa din starea eternitatii paradisiace. De atunci a inceput omul bejenia sa in istorie: in «masurile timpului", in «implinirile vremilor».
Iar vremile se umplu cu faptele oamenilor. «Soroacele» vremilor insa, sunt in mana lui Dumnezeu. El rezolva «crizele vremilor», puroaiele istoriei. El a cufundat slava Egiptului in fundul Marii Rosii; El a cufundat Sodoma in fundul Marii Moarte; iar in vechime, tot pamantul sub potop.”
Sursa: Parintele Arsenie Boca - „Cuvinte Viii”, Editura Charisma, Deva, 2006, p. 252
(Sursa Foto)

269837574 2927287307601890 2421096353755851073 nCuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Boca
Extras din „O DESCOPERIRE IN VIS”
Iisus Fiul lui Dumnezeu era nascut mai inainte de veci, fara mama din Tatal; iar acum se nastea in veac, fara tata din mama. Legea nu prevedea aceasta unica nastere, decat ca tot primul nascut e inchinat Domnului, intrucat unul din primii nascuti poate sa fie Mesia.
Legea nu-i prevedea nasterea mai presus de fire.
Deci ca sa nu se intample neoranduieli, neoranduielile erau pedepsite cu moartea. Orice fata necasatorita care nastea un prunc, era ucisa cu pietre inaintea tatalui ei.
Daca sfanta Fecioara n-ar fi fost logodita cu batranul Iosif, la fel ar fi patit.
Dar Iosif, logodnicul Mariei, nu stia de Buna-Vestire.
Deci cand s-a intors Maria de la Elisabeta, sotia lui Zaharia, mama lui Ioan Botezatorul, trecusera «ca la trei luni» si sarcina se observa. Batranul Iosif, stiindu-se neprihanit, era intr-o mare cumpana: sa o mai ia de sotie sau sa o paraseasca, sa fie ucisa cu pietre. Deci se gandea sa desfaca logodna si pe Maria sa o lase in voia sortii.
Chiar daca Fecioara Maria l-ar fi lamurit, si poate ca tot nelamurit ramanea. De aceea a intervenit Providenta.
Ingerul Domnului i s-a aratat lui Iosif in vis, zicandu-i: «Nu te teme a lua pe Maria» sub scutul tau si a face sa fie socotita de lume «nevasta ta», pentru ca sarcina ei nu e de la vreun barbat, ci «de la Duhul Sfant este». Sarcina aceasta nu-ti este spre rusine, ci spre cinste. Tu ai menirea sa o acoperi de asprimea Legii, scapand-o de la moarte.
Tu ai menirea sa scapi Pruncul ce se va naste, de asprimea tiranului Irod, care va umbla sa-L omoare. Tu ai menirea sa fii ocrotitorul Aceluia caruia ii vei pune numele Iisus, care se talcuieste Mantuitor, fiindca El va mantui pe popor de pacatele sale.
Nasterea Pruncului din Fecioara e implinirea proorociei facuta de Isaia: «Iata Fecioara va lua in pantece si va naste fiu si vei pune numele lui Emanuel, nume care se talcuieste si corespunde misiunii Lui in lume, adica: «Dumnezeu cu noi» (Isaia 7,14).
Adica Dumnezeu ia chip de om adevarat, ca sa poata vorbi si suferi la rand cu oamenii, sa petreaca intre oameni, ca om, desi El e si Dumnezeu adevarat.
Iata un vis revelatoriu, care a linistit pe Iosif si i-a dat curajul tuturor ostenelilor viitoare, pe care avea sa le faca, si pentru care Biserica l-a cinstit printre sfinti.
- Una din cele mai fericite treziri din somnul indoielilor.
Sursa: Parintele Arsenie Boca - „Cuvinte Viii”, Editura Charisma, Deva, 2006, pp. 282-283
(FotoIcoana Nasterea Domnului)

646x404Cuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Boca
Extras din „CANANEANCA”
Cu alte cuvinte Iisus ii punea in fata pacatul ei, peste care o imbia sa treaca.
Si iata femeia aceasta a iesit din ingustimea sa si nu s-a smintit ca-i asemanata cu cainii.
Atunci cand ochiul ei a vazut mai mult, cand s-a mutat din ingustimea durerii sale in bunatatea fara margini a lui Dumnezeu: s-a izbavit in clipa aceea.
Asa a condus Dumnezeu minunea aceasta, ca a tamaduit mama si prin tamaduirea ei s-a insanatosit si fiica ei de acasa.
Si s-a mirat Iisus zicandu-i: «O femeie, mare este credinta ta, fie tie precum voiesti !» - si adauga Evanghelia: «si s-a tamaduit fiica ei in ceasul acela».
Cu un cuvant au iesit toti din cercurile lor inguste, la orizontul cel mai larg, care este linistea dumnezeiasca si care tamaduieste orice boala si linisteste orice vifor din suflet.
Dumnezeu s-a biruit de rugaciunea omului - si inca a unei femei neputincioase - si i-a adus firea in linistea Sa, mai presus de sminteala si durere.
Sa ne fie Iisus si noua, asemenea !
Sursa: Parintele Arsenie Boca - „Cuvinte Viii”, Editura Charisma, Deva, 2006, pp. 26-27
Foto: Femeia Cananeeanca

rugaciune catre mantuitorulCuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Boca
Extras din „ZACHEU VAMESUL”
„[...] omul care se indreapta, fie el oricat de vames si de pacatos, simte bucuria pe care n-o ranesc osandele, si nici el n-are om de osandit. De aci incepe omul sa samene cu Dumnezeu.
Cand vine Domnul la tine te dezlegi de toate, nu numai de nedreptatile tale, ci si de toata dreptatea ta. Cand «stai in fata Domnului» esti mai presus de lumea aceasta, mai presus de avutia lumii, mai presus de trancaneala si carteala vietii; - ai, cu un cuvant, ceva din linistea mai presus de lume a lui Dumnezeu.
De altfel nici n-ajungi «in fata lui Dumnezeu» pana n-ai intors toate ale Kesarului, inapoi Kesarului.
De aci incolo, incepe sfintenia.”
Sursa: Parintele Arsenie Boca - „Cuvinte Viii”, Editura Charisma, Deva, 2006, pp. 25
Foto: Iisus Hristos

Căutare site

Noutăți Magazin

Abonare Buletin Informativ

Parteneri

BannerFamOrtodoxa

Banner milo 2

 

 

Acest site foloseste cookies pentru cea mai buna experienta de navigare pe site-ul nostru. Daca continuati navigarea inseamna ca sunteti de acord cu aceste conditii.