Vindecarea orbului 15Cuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Boca
Extras din „ORBUL DIN NASTERE SI SUFLETELE OARBE”
„Omul acesta, cu care avea Dumnezeu rostul sa descopere lumii pe Fiul Sau ca si creator al vietii, facandu-i din tina o pereche de ochi, s-a invrednicit de la Dumnezeu, la randu-i, de descoperirea lui Iisus ca Fiul lui Dumnezeu, prin insasi dumnezeiasca marturisire. De putine ori, s-a descoperit Iisus pe Sine ca Fiul lui Dumnezeu: o data samarinencii, a doua oara acestui orb din nastere si a treia oara ucenicilor, inainte de slavitele Sale patimi.
Poate ca aceasta a fost, in lumea aceasta, recunostinta lui Dumnezeu catre el, pentru ca a purtat cu rabdare orbia fara vina si pentru ca L-a marturisit pe Iisus „de la Dumnezeu" inaintea tagaduitorilor sai: ca l-a invrednicit de o rara descoperire dumnezeiasca.
Orb fiind si a capata, prin minune, o pereche de ochi, e o mare bucurie a vietii, o iesire fericita din intunerec. Iesirea la lumina veacului acestuia. Pamantean fiind si a te hotari sa marturisesti pe Dumnezeu cu orice pret si luare in deradere, e o si mai mare bucurie, care te poate duce pana la deschiderea ochiului credintei ca ti se descopera Iisus, Fiul lui Dumnezeu, Cel care e cu noi in toate zilele pana la sfarsitul veacului.
A vedea pe Iisus, e o fericire care nu se aseamana cu nici o bucurie pamanteana. Iar aceasta se intampla din cand in cand si din neam in neam, ca sa nu se stinga dintre oameni siguranta existentei lui Dumnezeu.
Credinta in Dumnezeu si marturisirea Lui e iesirea sufletului din intunerec in lumina dumnezeiasca, iesirea in lumina veacului viitor.
Iata o tamaduire deplina, iata un misionar neinfricat al lui Iisus.”

Sursa: Parintele Arsenie Boca - „ Cuvinte Viii”, Editura Charisma, Deva, 2006, pp.95-96
(Sursa foto)

epitaf sambataCuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Boca
Extras din „ UN DESTIN INTELES”
„Pribegim multi ani in viata pana sa ne lamurim un rost in lume.
Unii pribegesc toata viata fara rost, nici tinta. Altii il cauta toata viata fara sa-1 gaseasca, sau fara sa stie ca l-au gasit.
Inteleg prin destin rosturile pe care le-a ascuns Dumnezeu in viata fiecarui om si pe care omul trebuie sa le desfasoare la randu-i intre oameni. In fiecare ins e sadita o intentie a lui Dumnezeu care, prin om, trebuie sa devina o creatie. Sunt si destine colective. Inca din Vechiul Testament ni se atrage aminte: «Fiti luatori aminte la menirea voastra !» (Agheu 1,5,7).
In crestinism omul e ridicat pana la cinstea de colaborator al lui Dumnezeu; iar aceasta colaborare e destin. Talantii - talentele - sunt inzestrarile acestei colaborari ale lui Dumnezeu cu omul. Lucrand in sensul inzestrarilor, lucrezi in sensul destinului.
Omul e nelinistit cata vreme nu stie ce vrea Dumnezeu cu el, ce vrea Dumnezeu de la el. Viata nu e un scop in sine; e numai mijloc; e numai cadrul unui destin, sau e in cadrul unui destin.
Multi se tem de cuvantul destin, ca nu cumva sa insemneze pre-destin, prin urmare sa se trezeasca intr-o doctrina fara libertatea vointei, deci fara conceptul specific crestin al responsabilitatii ultime.
Cum sa nu raspunzi de ce ti-a dat Dumnezeu ?
Si cum sa nu raspunzi, daca n-ai facut ce ti s-a dat sa faci ?

Sursa: Parintele Arsenie Boca - „Cuvinte Viii”, Editura Charisma, Deva, 2006, p. 317
(Sursa foto)

Maica DomnuluiCuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Boca
Extras din „SAUL SI DAVID”
Pe calea mantuirii nimeni nu poate merge singur de nu se va lasa condus de mana nevazuta a Mantuitorului, prin preotii Bisericii, slujitorii Sai vazuti. Caci zice: «Cine va primeste pe voi pe Mine ma primeste». Deci, in calea Duhului, nu poti merge fara ucenicie la duhovnic. Multimea ispitelor, vicleniile protivnicului nevazut, razboindu-ne prin lucrurile sau oamenii vazuti, oricand ar putea scoate pe ucenicul Domnului din calea mantuirii si sa-l rataceasca, daca duhovnicul n-ar avea mestesugul, stiinta si puterea de la Dumnezeu, ca sa imprastie si mereu sa strice lucraturile protivnicului. Pricepem prin urmare ca ucenicul sau credinciosul e dator cu ascultarea din dragoste catre duhovnicul sau, caci tara darul acestuia e cu neputinta izbavirea de necazuri si mantuirea.
Sfanta Scriptura ne insira multi ascultatori buni, dar si foarte multi neascultatori. Dintre cei ascultatori alegem spre invatatura pe regele David, care statea sub povatuirea duhovnicului sau, Natan proorocul, il numim pe Natan duhovnic si nu sfetnic al regelui, pentru faptul ca era indreptator in ale duhului si mijlocitor intre legea lui Dumnezeu si faradelegea omului, spre deosebire de sfetnic, care mijloceste intre om si om. Iar dintre neascultatori il alegem pe regele Saul, care nu primea sfatul lui Dumnezeu prin Samuil si, neascultand pana in sfarsit, a luat plata neascultarii, desavarsit pierzandu-se.
Sursa: Părintele Arsenie Boca - „CARAREA IMPARATIEI”, INVATAMINTELE REGILOR cap. II, Editura Charisma, Deva, 2006, pp 39. (Sursa foto)

PantocratorCuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Boca
Extras din  „VIETI NARUITE SI SFINTI”
„Limitele omului sunt limitele sfinteniei sale.
Iar Sfant e numai Dumnezeu. Focul si lumina nu sunt in natura fierului, dar uneori sunt nedespartit unite. De altfel singurul leac al vietii, care s-o scape de naruire, numai sfintenia ramane. Sfintenia e refacere si efectiva si preventiva. Datori de-a-o castiga sunt toti oamenii care vor sa se mantuiasca.
Sfintenia tare seamana a sanatate originara, a stralucire lina a spiritului. Unde sunt acestea si Dumnezeu se odihneste, unde lipsesc si Iisus isi pierde rabdarea.
Iisus a tamaduit epilepticul prin atotputernicia Sa asupra fapturii. Dar ceea ce vrea Iisus e sa nazuiasca omul a trai in modul credintei si al sfinteniei, care previn viata sa nu ajunga o ruina.
Putregaiul nu exista prin sine: e o negatie intamplata in ceva sanatos. Boala nu exista prin sine insasi, exista numai bolnavi. Daca oamenii ar urmari din neam in neam sfintenia vietii, negativele acestea ar putea sa dispara ca accidente ale vietii. Dar cel mai greu lucru cu putinta e sa indupleci omul sa urmareasca statornic realizarea sfinteniei. E de neinteles faptul ca vede omul cate napaste indura fara rezemarea vietii sale in Dumnezeu si totusi nu se reazema pe El.”

Sursa: Parintele Arsenie Boca  „Cuvinte Viii”, Editura Charisma, Deva, 2006, pp. 193-194

(Foto: Iisus Hristos Pantocrator)

fiul risipitorCuvantul de invatatura al Parintelui Arsenie Boca
Extras din „FIUL RISIPITOR”
„Iata ce insemneaza sa-ti «vii intru sine»: momentul cel mai de pret din viata ta pamanteana, adica sa te regasesti in adevarata ta fire si apoi sa te «scoli» din rosturi marunte si sa te intorci Acasa, in «bratele parintesti» ale lui Dumnezeu, Tatal tau si Tatal nostru, care-ti va gati tie o «cina de taina».
Nu-i mirare ca, fara gasirea acestui rost al vietii, altul nu-i gasesti, si fara rost nu te poti suferi.
Gasit-ai comoara aceasta in tarina vietii tale ?
Daca da, ai gasit imparatia lui Dumnezeu; iar semn c-ai gasit-o e bucuria nestavilita, care te face sa spargi deznadejdea oricarui deceptionat al lumii, sa-i aprinzi si lui un ideal in inima, si sa-l duci: in inima ta, Cerului, bucurie mare!”
Sursa: Parintele Arsenie Boca - „Cuvinte Viii”, Editura Charisma, Deva, 2006, pp. 33

Căutare site

Noutăți Magazin

Abonare Buletin Informativ

Parteneri

BannerFamOrtodoxa

Banner milo 2

 

 

Acest site foloseste cookies pentru cea mai buna experienta de navigare pe site-ul nostru. Daca continuati navigarea inseamna ca sunteti de acord cu aceste conditii.